Анклав на дотаціях: Калінінград зустрічає 2026 рік із провалами в економіці
12/14/2025

Калінінградська область знову переходить на режим масштабних субсидій: у 2026 році російська влада планує виділити п’ять мільярдів рублів на підтримку морських перевезень, які залишаються однією з найболючіших проблем анклаву. Кошти мають здешевити доставку товарів та нібито позитивно вплинути на ціни в магазинах – хоча попередній досвід показує, що реального зниження вартості жителі так і не відчули.
Проблеми з логістикою, які загострилися після початку повномасштабної війни проти України та міжнародної ізоляції рф, продовжують бити по Калінінграду найсильніше. Влада змушена підтримувати не лише морське сполучення, а й авіаперевезення. Жителі скаржаться, що ціни на квитки з Калінінграда до москви на початок 2026 року зашкалюють, а субсидованих авіаквитків у продажу немає.
Попри загострення економічної ситуації, регіональна влада представила проєкт бюджету Калінінградської області на 2026–2028 роки – на вигляд вкрай популістичний. Доходи на наступний рік прогнозують на рівні 145 млрд рублів, тоді як видатки мають становити 161 млрд.
Зростання витрат на транзит, дефіцит будівельних матеріалів і палива, а також обмеження на імпорт критичних товарів формують довгострокові виклики для області. У результаті Калінінград перетворюється на «слабку ланку» російської економіки: формально демонструючи окремі позитивні показники, він фактично стикається з системними проблемами, які підривають його соціальну стабільність.
Як наслідок, Калінінград став одним із найпоказовіших регіонів, де добре видно руйнівний ефект війни: провал логістики, дефіцит авіаквитків, зростання цін та потреба у постійному бюджетному підживленні демонструють системну слабкість російської економіки.
