Background

Пекін очищає свій ринок бензинових авто за рахунок інших країн

12/24/2025
singleNews

Стрімкий перехід Китаю на електромобілі створив надлишок бензинових і дизельних машин, які втратили попит на внутрішньому ринку. Замість згортання виробництва Пекін обрав інший шлях – агресивний експорт. У результаті світові ринки, зокрема Східної Європи, Африки та Латинської Америки, швидко наповнюються китайськими авто з двигунами внутрішнього згоряння.

Хоча на глобальному рівні Китай асоціюють передусім з електромобілями, саме бензинові моделі становлять близько 76 % його автoекспорту. За кілька років їхній експорт зріс у рази – і саме завдяки цим машинам Китай став найбільшим експортером автомобілів у світі, обійшовши традиційних лідерів.

Це – прорахована стратегія. Китай цілеспрямовано заходить на ринки, де покупці орієнтуються на доступність, а не екологію чи інновації. Так формується лояльна аудиторія, яка з часом стане споживачем і китайських електромобілів.

Фактично Пекін грає у довгу: декарбонізується всередині країни, а зовні ще роками продаватиме бензинові авто, використовуючи регуляторні «сліпі зони» Заходу. Хитрий маневр дає Китаю змогу одночасно очищати власний ринок і посилювати вплив на світовий автопром.