Background

російська залізниця на межі банкрутства

6/14/2025
singleNews

Рівень завантаження «российской железной дороги» (ржд) падає 20 місяців поспіль. У 2024 році спад сягнув 4 %, а за перші п’ять місяців 2025 року – вже понад 7 %. На коліях простоює 300 тис. порожніх вагонів – майже 20 % усього парку.

Компанія стикається з хронічною нестачею персоналу: через мобілізацію, еміграцію та відсутність трудових мігрантів недоукомплектовано тисячі локомотивних бригад. Бракує 2,5 тис. машиністів і близько 3 тис. інших працівників.

Зношення рухомого складу посилює кризу: половина з 20 тис. локомотивів потребує заміни. Щоб оновити парк до 2035 року, компанії доведеться витрачати $3–3,5 млрд щороку – коштів на це немає.

На тлі проблем ржд скорочує інфраструктурні проєкти. Фінансування розширення БАМа й Транссибу урізали на дві третини, розвиток маршрутів до європейських портів заморожено.