Background

«Експансія», «насильне завоювання» та «військове вторгнення» – про рф у підручниках різних країн світу

10/18/2024
singleNews

«Експансія», «насильне завоювання» та «військове вторгнення» – таку термінологію стосовно росії використовують у шкільних підручниках одинадцяти країн. Співробітників «інституту наукової інформації із суспільних наук» рф «здивували» результати власного цьогорічного дослідження щодо висвітлення історичних дій їхньої країни у шкільних підручниках держав Середньої Азії, Закавказзя, Ближнього Сходу та Китаю, тобто там, де агресор вважає, що його поважають. З висновками дослідження ознайомилися журналісти Міжнародного радіо Франції.

Навіть попри «нейтральні» або «позитивні» відносини з москвою зараз, країни колишнього срср досі пам’ятають про національні утиски та колоніалізм.

Підручники країн «пострадянського Сходу» – Азербайджан, Казахстан, Киргизстан, Таджикистан та Узбекистан – переважно негативно оцінюють росію. У казахських підручниках історії наголошують на російській колоніальній політиці. Дослідники наводять уривок з книги, де кандидатка історичних наук Назікен Бакіна описує, як у ХХ столітті Казахстан перетворювався на «багатонаціональну провінцію росії, а народ, у більшої частини якого відібрали землі, покинув етнічні землі, шукаючи кращого життя». Авторка стверджує, що після побудови залізниці країна стала «джерелом сировини».

А в азербайджанських підручниках «період захоплення росією Південного Кавказу характеризується як колоніалізм, політика царату, а представники влади – як окупаційний режим».

Некращий стан справ для росії  в навчальних посібниках ірану та Туреччини. В іранських підручниках «російська імперія представлена як колоніальна держава-агресор, яка провадила територіальну експансію». А у турецьких підручниках для одинадцятикласників є глава під назвою «Загроза з Півночі: росія».

російські «науковці», як завжди, звинувачують у таких оцінках «вплив Заходу», але висновки авторів підручників сформовані на підставі аналізу історичних фактів і подій у цих країнах.