Китайські виробники добивають російський автопром
8/22/2025

російські виробники вантажівок за декілька років програли китайському імпорту боротьбу за внутрішній ринок рф. Китайські бренди, після виходу з російського ринку європейців у 2022 році, миттєво опанували нішу важкої техніки. Розрахунки росіян на «плідне співробітництво» перетворились на втрату внутрішнього ринку – китайці вже контролюють понад 53 % продажів.
У росії за 2024 рік реалізація вантажівок власного виробництва знизилась на 19 %, а за перше півріччя 2025 – стрімко впала на 56 %, у сегменті магістральних тягачів – скорочення сягнуло 70 %.
Відсутність попиту на російську техніку змусило провідних виробників вантажівок та автобусів – «Камаз», «ГАЗ» та «ПАЗ» – скоротити до чотирьох днів робочий тиждень або повністю зупинити конвеєр.
Ситуація на російському ринку автовантажівок позначилась на співробітництві з «дружньою» білоруссю в цьому сегменті. Автовиробники з рб скаржаться, що їх «витискають» з росії – за перше півріччя 2025 року у «МАЗу» на 34 % скоротилися продажі на російському ринку.